Welkom op de vogelblog van Peter van de Beek



Op deze blog plaats ik mijn vogelmomenten.
Dat zijn fotos die ik maak van onze nederlandse vogels en voorzie van een korte eenvoudige toelichting. Het is even een moment om stil te staan bij onze vogels. Je kunt lezen en zien hoe interessant en mooi ze zijn. Daardoor merk je ook dat ze eigenlijk overal om je heen zijn.
Tevens plaats ik informatie over leuke vogelkijkplaatsen.
Ik hoop dat je door deze vogelmomenten bewuster naar vogels gaat kijken
en dat het beginnende vogelaars helpt bij herkenning en kennisontwikkeling.
Als je de vogelmomenten automatisch wilt ontvangen dan kun je je aanmelden met je emailadres.

maandag 24 december 2012

VOGELMOMENT KERST

KNOBBELZWAAN, CYGNUS OLOR, MUTE SWAN



Voor het laatste vogelmoment van dit jaar heb ik gekozen voor dit paartje Knobbelzwanen in een winters landschap in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Dit jaar geen witte Kerst maar een groene, natte en warme Kerst.
Daarom gekozen voor deze foto van 2 april dit jaar, toen het het dus wel winter was.
Ik wens al mijn volgers en email abonnees alle goeds voor 2013.
Als iedereen zo liefdevol met elkaar omgaat als deze twee dan wordt de wereld een stuk mooier.
Laten we dat met elkaar afspreken.


3 opmerkingen:

  1. Mooi gekozen deze plaat om je kerstwensen mee te omlijsten. Echt sfeervol.
    Ook voor jou fijne feestdagen en voor 2013 365 mooie vogelmomenten gewenst!

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto.
    En heel toepasselijk voor jouw mooie Kerstwens.

    Ik wens jou ook alle goeds en veel mooie natuurmomenten toe in 2013.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Peter,

    Je hebt een blog om zeker in de gaten te houden. Ziet er mooi en gevarieerd uit.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen