Welkom op de vogelblog van Peter van de Beek



Op deze blog plaats ik mijn vogelmomenten.
Dat zijn fotos die ik maak van onze nederlandse vogels en voorzie van een korte eenvoudige toelichting. Het is even een moment om stil te staan bij onze vogels. Je kunt lezen en zien hoe interessant en mooi ze zijn. Daardoor merk je ook dat ze eigenlijk overal om je heen zijn.
Tevens plaats ik informatie over leuke vogelkijkplaatsen.
Ik hoop dat je door deze vogelmomenten bewuster naar vogels gaat kijken
en dat het beginnende vogelaars helpt bij herkenning en kennisontwikkeling.
Als je de vogelmomenten automatisch wilt ontvangen dan kun je je aanmelden met je emailadres.

zondag 20 januari 2013

VOGELMOMENT TUINVOGELTELLING


Mijn top tien van de tuinvogeltelling

Vandaag was de tuinvogeltelling en daar heeft natuurlijk iedereen aan meegedaan. Ik heb ze ook allemaal op de foto kunnen zetten in onze tuin. Alleen de ekster wilde niet meewerken, dus die is van een paar dagen geleden. Mijn toptien heb ik samengevat in bovenstaande fotocollage. Als je erop klikt wordt hij iets groter.
De Huismus is ook bij mij weer de winnaar geworden. Ik heb de Koolmees gemist, maar daarentegen had ik wel de Kramsvogel. Hij zal de nationale toptien niet halen maar hier was hij er tenminste wel.
Vanaf morgen is de uitslag te zien op www.tuinvogeltelling.nl

2 opmerkingen:

  1. Hallo Peter,leuk dat je een reactie bij mij achterliet. Nu kom ik natuurlijk heel nieuwsgierig hier even kijken. Mooi blog heb je en ik voeg je dan ook toe aan mijn lijst, kan ik vaker komen kijken.
    De tuinvogel telling heb ik zeker aan meegedaan en het resultaat net geplaatst op mijn blog.
    Mooie foto's heb je er van gemaakt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,

    Gelukkig dat jij braaf hebt geteld (ik was het dus echt helemaal vergeten en was in een sneeuwstorm snipjes aan het kijken) en wat leuk dat je ze ook nog allemaal kon fotograferen. Toch wel fijn dat de huismus op de eerste plaats staat, dat geeft hoop. Een kramsvogel in je tuin is natuurlijk wel erg leuk. Met dit weer komen er vast nog wel meer verrassingen langs.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen